Gerelateerd - Adobe Reader als standaard programma instellen
Gerelateerd - Adobe Flash Player

Adobe Acrobat Reader instellen als standaard programma voor het openen
van .pdf bestanden in Windows 10 :


Bepalen met welk computerprogramma een bepaald bestandstype moet worden
geopend in Windows 10.


Voorbeeld:
Vele computergebruikers openen .pdf bestanden met Adobe Acrobat Reader.
In Windows 10 worden .pdf bestanden echter standaard geopend door Edge, dat heeft Microsoft zo
bepaald in Windows 10.
Wenst U liever dat .pdf bestanden in Windows 10 standaard worden geopend door Adobe Acrobat
Reader
, kies dan in Windows 10 achtereenvolgens:

1. Klik met de linker-muisknop op de Windows Start-knop, links onderaan op de taakbalk.
2. Kies: Instellingen ( = het tandwieltje )
3a. Indien aanwezig, kies: Apps ( 5e keuze )
3b. Indien de menukeuze: Apps niet aanwezig is, kies: Systeem ( 1e keuze )
4. Kies: Standaard-apps ( in het linker menu )
5. Kies daarna: Standaard-apps per bestandstype kiezen ( aan de rechterzijde, bijna onderaan )
6. Windows maakt nu een lijst aan met alle bestandstypen, dit kan even duren !
7. Scroll naar onderen totdat U bij .pdf bent aangekomen
8. Klik op het bestandstype: .pdf
9. Kies bij .pdf Adobe Acrobat Reader als standaard App i.p.v. Edge.

Adobe Acrobat Reader is nu ingesteld als het standaard programma voor het openen van
.pdf bestanden in Windows 10.


Adobe :
LINK - Adobe.com
LINK - Forum Adobe

Adobe Acrobat Reader downloaden :
LINK - Acrobat Reader DC
LINK - Download de meest recente versie van Adobe Acrobat Reader ...


Adobe Acrobat Reader Verwijdersoftware :
Er kunnen divere redenen zijn waarom Acrobat Reader zich niet goed laat installeren, niet goed geïnstalleerd
is of zich niet laat verwijderen of dat U niet kunt upgraden naar een nieuwere versie van Acrobat Reader.
Is dat geval is het handig om de software eerst volledig te verwijderen van uw computer en nadien
kunt U desgewenst de nieuwste versie opnieuw downloaden en installeren.
Met onderstaande verwijdersoftware van Adobe kunt U de betreffende versie van Adobe Reader netjes en volledig
van uw computer verwijderen.

Via onderstaande software kunt U Acrobat Reader 9, 10, 11 of de DC versie verwijderen van uw
computer waarna U het desgewenst opnieuw kunt installeren. LET OP: De Acrobat Reader DC verwijdersoftware
is een apart programma en alleen geschikt voor het ruimen van de DC versie. Voor Acrobat Reader
X en XI bestaat een apart verwijderprogramma en ook voor het verwijderen van de 9.x versie
bestaat weer een apart programma.

LINK - Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool ( Info en alle versies van de verwijdersoftware )

Adobe Reader DC and Acrobat DC Cleaner Tool, voor DC en later :
LINK - Download Adobe Reader DC and Acrobat DC Cleaner Tool for Windows version 4.0 (ZIP, 468 KB)

Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool, voor 10.x en later :
LINK - Download Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool for Windows version 2 (ZIP, 651 KB)

Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool, voor 9.x :
LINK - Download Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool for Windows version 1 (ZIP, 614 KB)


Adobe Acrobat Reader DC , Foutmelding bij openen pdf bestand vanuit Outlook 2016 :
Uit de praktijk:
Bij het opvragen van een .pdf bestand vanuit Outlook 2016 komt Acrobat Reader DC
met een foutmelding:

" AcroMissingCompWClass: AcroRd32.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x6d77525c verwijst naar geheugen op 0x00000000. Een
lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.
Klik op OK als u het programma wilt beëindigen. "

Wat niet bleek te werken:
- Acrobat Reader DC verwijderd, pc opnieuw opgestart en Acrobat Reader DC opnieuw geïnstalleerd. Fout blijft
- Geheugen van de computer door Windows getest ( Via Configuratiescherm, Systeembeheer,
   Windows Geheugencontrole ), geen fouten gevonden.

Oplossing via een omweg:
Sla het .pdf bestand eerst op op de harddisk, sluit Outlook af en open daarna het .pdf bestand met Acrobat Reader DC
Het .pdf bestand is nu wel op vraagbaar en de foutmelding verschijnt niet.

Definitieve oplossing:
1. Acrobat Reader DC verwijderd van de PC, via Configuratiescherm, Programma's en onderdelen.
2. Acrobat Reader DC Cleaner Tool gedwonload en gedraaid ( zie de links hierboven op deze pagina )
3. PC opnieuw opgestart
4. Acrobat Reader 11 gedownload en geïnstalleerd
5. Acrobat Reader 11 geupdate tot de meest recente versie, vanuit Acrobat Reader 11 menu.
Probleem opgelost. Alle .pdf bestanden konden nu weer geopend worden vanuit Outlook 2016
zonder de bovengenoemde foutmelding.